Pàgines

1 de desembre del 2013

Tens influència en el món de la PRL i la Seguretat i Salut?

Publicat a Prevenblog.

El concepte de " influenciador " (persona que té influència en algú ) en el món de la Prevenció de riscos , com a la resta de les professions , es podria considerar un sinònim de "Professional de Referència" amb alguns matisos . El primer d' aquests matisos , és que aquest concepte sens dubte va lligat al món digital directament o indirectament (Blogs , xarxes socials , ...). En segón lloc , un professional o equip de professionals de PRL influenciadors han de generar certa " acció" en els seus seguidors de qualitat .

Interactuar
Lo que expliques genera una acció

Per aclarir una mica i com a exemple , aquell contingut sobre PRL i Seguretat i salut que una persona influenciadora expressa en les seves plataformes de comunicació (blocs, xarxes socials..) ha de produir una lectura en els seus seguidors , però també una interactuació en forma de opinió o aprovació , és a dir , genera una acció de qualitat , diferent a una simple lectura . Com pots saber si realment ets un influenciador en el món de la PRL? Aquestes pistes i consells t'ajudaran a deduir :

- Recomanar no és influenciar. Tenir influència en PRL requereix que els teus seguidors facin un pas més. Si un professor als alumnes els diu que és recomanable la lectura d'un llibre i ningú li fa cas, la influència d'aquest professor és nul·la. Si als teus seguidors de les teves Bloc se'ls proposes una opció en el món de la seguretat i salut , i no l'analitzen , proven o comenten , la teva influència està sota mínims . Si els comentaris bons o dolents es disparen , hauràs donat en el clau .


- Analitza els teus mitjans de comunicació ( Blogs , xarxes socials , canals de vídeo, ..) , on exposis les teves opinions , idees o conceptes . Una de les característiques dels influenciadors en el món de la PRL és la quantitat de comentaris positius o negatius que generen els seus posts , o els seus enllaços a Facebook o Twitter . Quan parlem de quantitat , parlem de nombre de visites , visites úniques , comentaris , ... Si els números creixen teva influència es dispara . El que genera rellevància és veure que els teus seguidors li donen importància al teu contingut ( bona o dolenta) , que interactuen amb el que aportes .


- No tots els seguidors són vàlids per ser un influenciador. Tenir 3000 seguidors de poca "qualitat d'acció" no t'assegura ser un professional amb influència . Amb poca qualitat d'acció volem dir , que no poden valorar teu producte o la teva informació dins del món de la PRL, perquè senzillament no els resulta útil ni interessant , i per tant no van a interactuar de cap manera. Et segueixen per raons diferents a allò que aportes. Els veritablement importants són els seguidors de qualitat . Exemples d'aquests últims serien un tècnic de PRL de qualsevol sector, un DUE , un metge d'empresa, un cap de PRL, revistes de del sector , responsables d'empreses , professionals de la qualitat i el medi ambient, i un llarg etcètera .


- Encadenar et converteix en font i et fa fort .Si els teus seguidors comparteixen i reparteixen amb els seus teu contingut , en forma de retuits , shares de Facebook o simplement copiant el que escrius , ets a la bona via . No et deu fer mal que altres piquin o calquin teus articles , ja que tard o d'hora la gent que busca el contingut de qualitat , gràcies al nostre amic Google , s'acabarà saltant els altaveus i replicadors per arribar a la font , o sigui a tu .


- Quan d'altres professionals demanen que parlis a casa, la teva influència és un fet.Si et truquen per escriure o parlar en altres plataformes diferents a la teva, voldrà dir que el que aportes ja té un valor per a altres que també tenen els seus seguidors. Com més influència tinguin els que et segueixen , major referent seràs com a professional de la PRL i la Seguretat i Salut .


- Si vols mirar-te en un mirall com a professional de referència, prova en Klout . Una ajuda per conèixer quina és la teva influència com a expert en el món de la PRL , l'eina Klout t'ajudarà . Klout et calcula la teva capacitat d'influir en les xarxes socials , valorándote de 0 a 100 punts . A més punts més influència, en base a l'anàlisi de més de 400 paràmetres entre 8 xarxes socials possibles on disposis de perfil i actuïs .


- El teu cap no ho sé, però Google premia la influència. Quan en posar "PRL" o "Seguretat i Salut" a la casella del cercador , la teva plataforma de continguts s'apropi a la primera pàgina de " Màster " dels cercadors , és que les coses les estàs fent però que molt bé . El posicionament genera influència ia l' inrevés també .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recordeu que si voleu que us respectin heu de ser respectuosos. El Bloc es reserva el dret de suprimir els comentaris ofensius. Moltes gràcies.