Pàgines

6 d’octubre del 2014

7 beneficis que pot obtenir un Tècnic de Prevenció d'una bona Marca Personal

Publicat a Prevenblog
Companys de la professió preventiva sovint pregunten que s'obté en escriure i publicar articles en Blocs de referència dins del món de la prevenció i sent molt actiu en les xarxes socials professionals. La meva resposta sempre sol ser la mateixa: Marca Personal !. La pregunta que li sol acompanyar és "A què et refereixes amb Marca Personal?" La consegüent resposta sol ser "Deixar la millor empremta possible amb el que faig en el meu treball diari". Si sintetitzem aquesta conversa que exposem, la Marca Personal simplement és la percepció com a professionals que té el nostre entorn de nosaltres (en aquest cas el món laboral de la Prevenció de Riscos Laborals). Aquest article intenta exposar amb humilitat, per a creients o profans, alguns dels avantatges que podem obtenir els Tècnics de Prevenció i Seguretat i Salut treballant constructivament nostra Marca Personal:

- Una Marca Personal potent multiplica les teves opcions de fer-te veure pels que busquen o necessiten professionals com tu. L'especialitat en PRL que t'apassiona i el teu nom han d'aparèixer lligats, i si ho aconsegueixes tindràs més ofertes (dins i fora de la teva empresa), i podràs escollir més. Que bo és Pau en el tema de màquines i el 1215 !! 


- En el mercat laboral preventiu ja no serveix només el certificat de Màster. O et diferències, o simplement seràs mà d'obra preventiva cada dia més barata. La profunditat d'empremta professional que deixes, et diferencia dels altres companys de professió, i et permet accedir a un ventall d'oportunitats on altres candidats més invisibles no tindran accés. 


- És difícil pensar que hi hagi professionals que no somien amb ser considerats un model en el que fan. La potència de la teva marca personal t'apropa a convertir-te en un referent en algun camp de la Seguretat i salut. És clar que el camp de referència ha de ser del gust i passió del professional, però el que ha quedat clar amb el temps és que ser una mica bo en tot, i un molt en res ens torna a portar al punt anterior. Ja no val això de jo faig avaluacions específiques de totes les especialitats, però ¿Com t'apassiona? En quin aspecte et submergeixes més en els informes?


- Treballar la teva empremta professional adequadament t'obliga a tenir un full de ruta com a professional, millor definida i orientada dins la nostra professió preventiva. La rutina laboral i el dia a dia personal s'esborren i dilueixen els nostres objectius professionals originals. Si les nostres empreses, a més, ens limiten el desenvolupament professional en èpoques de crisi, l'enquistament i bloqueig professional estan assegurats. Els objectius professionals en el món de la prevenció ens els hem de marcar nosaltres, sent el més realistes possibles, i donant petits passos cap a això. Treballar la Marca professional ajuda a mantenir a que aquests objectius siguin present i la veritable prioritat. 


- Si tens clar el teu objectiu, millorant el teu Marca Personal dins del camp de la prevenció de riscos, aconsegueixes reduir la distància entre la petjada que t'agradaria deixar en els teus clients i equip de treball, i la que realment deixes. Si t'agradaria que els teus clients i companys et veiessin com una referència en Formació Preventiva, perquè sé ta va bé i t'encanta, treballar la teva Petjada Professional en aquesta direcció t'apropa a que realment et vegin com un expert en les ponències, ja que potenciaràs la visibilitat d'aquests punts forts que et diferencia. Publica fotos de les teves sessions, que opinin els teus alumnes,.....


- Si sumem tot això, és lògic i conseqüent que una bona Marca Personal permet millorar la teva credibilitat com a Tècnic de Prevenció. Quan un client et busca a Google i et troba publicant en Blogs de Prevenció, participant en debats sobre PRL de LinkedIn, o pujant xerrades preventives o vídeos sobre Seguretat i salut a YouTube, percebrà que la seva SPA o Consultora li ha assignat un bon tècnic de prevenció. No et passaria a tu el mateix amb el teu metge? 


- I la més important, el teu valor de marca personal et servirà d'una forma o una altra per negociar amb la teva empresa i el teu entorn de treball. Ser primordial i valorat en la teva professió i pels teus clients, et converteix en algú una mica més imprescindible per a la teva empresa, i això per negociar important (negociar primeres, cartera, salari, autonomia, desenvolupament ...).



La marca personal
és la petjada que deixem

Donar-li pes a la nostra Marca Personal amb un objectiu definit en el món de la prevenció, és donar-nos visibilitat per a la nostra empresa i els nostres clients. Que aquesta petjada sigui positiva i creixent depèn principalment de nosaltres, i no treballar-serà sens dubte un error ara i sobretot en el futur imminent tan competitiu i amb poques oportunitats per a professionals que no ressaltin. Per a aquells profans en aquest concepte de la petjada Professional o Marca Personal us recomanem un parell de llibres que us poden resultar molt il · lustratius: "Expertología" i "Te Van a Oír".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recordeu que si voleu que us respectin heu de ser respectuosos. El Bloc es reserva el dret de suprimir els comentaris ofensius. Moltes gràcies.