Sempre hem considerat i defensat que un bon professional de la PRL ha d'estar present a la xarxa de forma gestionada (no de qualsevol manera ni a l'atzar), i que és recomanable practicar periòdicament el "Egosurfing" (posar el nostre nom en el cercador de Google i veure resultats) per saber com estem considerats pel gran mestre "Google". D'altra banda- ha molts companys del món preventiu que senten indiferència o fins i tot aversió que el seu nom aparegui en els resultats de qualsevol cercador o hi hagi algun rastre personal o professional.
Davant tal juxtaposició, el més raonable seria evitar lluitar contra molins de vent. Si un professional de PRL no vol estar en el núvol, té moltes i difícils batalles de lliurar, ja que els altres (professionals, empreses o institucions) faran que estigui present d'una manera o altra, ho vulgui o no.
De la mateixa manera, i com ja s'ha parlat en anteriors articles d'aquest Blog, un bon professional ha de gestionar amb cert criteri seva marca personal (Com ho veuen els altres professionals del seu sector) de manera "on line" i "off line" . És millor que el contingut que un vol i millor ens descriu i valora surti a les primeres posicions de Google. Un Bloc professional i una bona gestió de les xarxes socials són una excel·lent ajuda en aquesta direcció. Però per als professionals de PRL que no consideren primordial la seva Marca Personal, existeix l'anomenat "Dret a l'Oblit". Aquesta opció o elecció, tot i que no és una cosa que recomanar per a qui desitja ser trobat i reconegut en la xarxa per clients o companys de professió, és una alternativa contemplada per Google d'acord amb la Llei de Protecció de dades. Aquest dret ens atorga l'opció que els cercadors principals facin possible que el nostre nom desaparegui dels seus resultats, si així ho sol·licitem formalment. A través del següent enllaç qualsevol usuari podrà exercir aquest "Dret a l'Oblit" a Google, previ emplenament d'un formulari, on inclourem el nom de la persona o concepte que volem esdevingui invisible. A partir d'aquest moment i després de les gestions pertinents en un termini de temps que hauria de ser raonable, Google ha d'assegurar que quan algú cliqui en la seva casella del cercador el nom i cognoms donats en el formulari, cap resultat que es relacioni amb els mateixos aparegui.
![]() |
| Vull ser invisible a Google |
- Donar-nos de baixa efectiva i total de qualsevol xarxa social o plataforma (Linked In, Facebook, Google+, Twitter ...).
- Despenjar o esborrar continguts digitals, imatges o vídeos pujats mitjançant usuaris creats amb el nostre nom i cognom de qualsevol plataforma d'internet activa. (Batalla molt complexa)
- Enviar peticions formals a les pàgines web públiques o corporatives que hagin publicat les nostres dades amb o sense autorització (classificacions en rutines esportives, projectes de final de carrera presentats, ...).
- Sol·licitar a la nostra empresa que no exposi dades personals en les seves plataformes digitals (Pot ser conflictiva)
- Pregar tot el possible perquè cap conegut ens etiqueti en cap imatge o vídeo. (Tasca àrdua i de seguiment continu). El difícil rau en controlar la nostra presència en xarxes socials sense estar-hi.
La pregunta és si de debò estem segurs de desaparèixer de la xarxa d'aquesta manera tan contundent, i que en posar PRL al costat del nostre nom ningú ens relacioni? Genera aquesta circumstància escollida una relació de confiança en els clients que ens busquin o en els caps que ens vulguin trobar o contractar? ¿No serà millor que el nostre Bloc professional guanyi la partida de posicionament a qualsevol altre resultat que no ens agradi tant?
Des de la perspectiva de l'autor d'aquest article, l'opció de desaparèixer no pot ser la òptima enfront de la gestió de continguts. Aconseguir que els nostres continguts òptims que ens defineixen a la xarxa apareguin en les primeres posicions de cerca de Google, no és tan difícil, sempre que tinguem clars alguns consells.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si us plau, recordeu que si voleu que us respectin heu de ser respectuosos. El Bloc es reserva el dret de suprimir els comentaris ofensius. Moltes gràcies.