Pàgines

9 d’octubre del 2019

Pococolmo by Martí: Dos dies per Estocolmo

Val la pena les aproximadament 4 hores de vol per anar a la capital de Suècia. L’aeroport d’Arlanda està ben comunitat per un tren ràpid “Arlanda Express que et deixa ben enmig d’Estocolmo, tot i que costa 100€ anar i tornar per dos persones. A l’octubre de turistes no érem gaires. En molts establimets ja no accepten efectiu i per tan canviar moneda no serveix per gaire. Amb això el diner negre té els dies contats. I per cert, a l’Octubre ja és hivern i fa el mateix fred que el desembre a Barcelona. La roba d’abric va ser vital. Per moure’t hi ha metro i bus, però el rei és el patinet elèctric de lloguer. La bici a Estocolm no ho peta tant com a Copenhague. Nosaltres vam optar per donar-li a la sabata i el metro per recolzar. Com a blogger vam fer prou cas a la Sofi a https://www.elviajedesofi.com/guia-estocolmo-suecia/

Un cop vam trepitjar Estocolm vam fer cap a l’hotel que feiem tard. Nosaltres vam escollir prou bé amb l'Hotel Scandic Parc, al benestant barri de Östelmalm. En aquesta zona tens el metro i bons restaurants. El bufet per esmorzar va ser de Marter&Commander. La tarda no donava per més que anar a sopar i a descansar per estar frescos al dia següent. Per sopar vam anar a un restaurant modernet del costat de l'hotel que es deia "Aubergine". La vam clavar bastant amb l'ambient del local, el carpaccio i l'amanida Cesar. Un 7 sobre 10.

Les primeres mirades van ser pel modern i contemporani barri de Södermalm travesant el centre històric de Gamla Stan. Vam caminar pels carrers en plena jornada laboral veient com treballen els suecs en els seus despatxos amb ordinadors Mac i seients ergonòmics, i les botigues amb aparadors de disseny. Vam disparar unes fotos a la font de Sant Jordi en la plaça Tors Fiske i vam seguir caminant fins trobar el mercat del barri, Söderhallarna, ple de paradetes i taules per fer un dinaret amb els ulls (perquè llegir cartes en suec té el seu què). Tot i així no vaig encertar. Al centre històric de Gamla Stan són de visita obligada la plaça Stortorget, el "noi que mira la lluna" (Pojke som tittar på månen), la catedral de la ciutat (Storkyrkan) i el carrer més estret de la ciutat (Marten Trotzigs Gränd).

El noi que mira la lluna
Sant Jordi a Tors Fiske

Plaça Stortorget

El carrer més estret

Per la tarda l’objectiu va ser trobar bones vistes de la ciutat en el mateix barri de Södermalm, i el millor lloc era el mirador de Monteliusvägen, al qual s'arriba per un caminet de fusta seguint la costa . Les vistes de la “city” eren realment espectaculars si el dia acompanya "just a little".

Mirador de Monteliusvägen

Després vam apurar per anar al museu de Fotografiska (no perdeu el temps anant fins allà si no ets un friky de la càmera), i d'allà cap a l’hotel en metro (Val la pena parar en algunes de les estacions decorades com la de T-Centralen o Stadion). Un cop a la "room" uns whatsapps i una dutxa i a sopar pel barri en un altre encert gastronòmic anomenat "Nyko". Pollastre amb risoto i una veggie burger amb “sweet potatos fries” (boniatos) ens van deixar amb un bon somriure. Un altre 7 sobre 10.

Estació Stadion

El dia següent tocava rodalies i museu. De la visita als barris perifèrics només cal destacar la visita a l'Ajuntament on donen els premis Nobel, la zona alta del barri de Östermalm i entrar a la Biblioteca d’Estocolm amb la seva forma  arrodonida. Després de dinar, el Museu Vasa amb el seu vaixell recuperat el converteixen en visita obligada i més que recomanable. Però la sorpresa del dia va ser el dinar a la illa de Djurgården (on s’ubica el museu Vasa). El concepte de restaurant de Rosendals Trädgård va ser una grata sorpresa, ambientat dacord a l'entorn natural de la illa. Passejant pel parc entres en uns hivernacles envoltats d’horts, on et trobes amb un bufet de postres amb un menú fixat i un “re-fill” de pà, cafè i aigua, que et pots prendre en tauletes de fusta a dins i fora del local. Encisador, i molt diferent al que estem acostumats.

Ajuntament

Biblioteca

Restaurant Rosendals

Museu Vasa

Vam tornar encantats amb la nostra escapada a Stockholm de solters (amb l’ajuda dels més que estimables avis), tot i anyorar els petits de la casa. Realment és una ciutat que es mereix una visita i veure com se les gasten els "Holmienses".