Pàgines

7 de juliol del 2014

Per un Servei de Prevenció o una consultoría el color importa

Publicat a Prevenblog

Com bé diu el refrany, "En casa de herrero cuchillo de palo". Freqüentment els tècnics de prevenció completem les nostres sessions formatives de riscos en oficines o de treballs amb PVD amb aspectes psicosocials referents a la importància dels colors. Però, després aquests mateixos SPA i Consultores obliden aquests temaris formatius i patinen amb els seus logos i colors corporatius i els sentiments i emocions que transmet la seva imatge, el material que fan servir amb els seus clients i als seus serveis. Com comentem, el color del web, els logos, les icones de Facebook, Twitter, les carpetes, les targetes de presentació, manuals de formació o portades d'informes són el primer impacte emocional davant el client o dels futuribles, i el primer feeling que aquests poden percebre de les entitats preventives i les marques empresarials en general, i per tant el color compte i molt si fem cas dels estudis:

Negre: Suggereix exclusivitat i alt valor econòmic (servei o productes cars). Molt utilitzat per marques de cotxes i joies cares

Vermell: Relacionat amb la passió i intensitat. Aquest color està freqüentment associat a marques d'hostaleria i alimentació general.

Verd: Associat al món natural, Eco o sostenible, sempre va associat a marques mediambientals, energètiques o de materials i aliments ecològics

Blau: Va lligat a l'elegància, la inspiració i cert poder estable, i és el color favorit de les empreses tecnològiques i del món 2.0 ....... Bluetooth, Facebook, Twitter, Skype, LinkedIn Us sonen?

Groc: L'energia d'aquest color aporta el concepte de diversió i entreteniment. Grans superfícies o empreses de menjar ràpid s'han associat a aquest color corporatiu.

Taronja: Color que té inherent la creativitat, optimisme, dots de comunicació. Per aquesta raó, sol ser el color escollit per empreses que volen semblar positives, properes, accessibles i generadores de canvi amb els seus potencials clients. Molt utilitzat en logos d'empreses de telefonia o de mitjans de comunicació.

Blanc: Vinculat a la neutralitat, transmet puresa, claredat i simplicitat, convertint-juntament amb el blau en un altre dels majoritàriament escollits per empreses tecnològiques, i molt apropiat per a marques sanitàries o farmacèutiques.

A aquest aspecte psicosocial, hem d'afegir que els colors tenen una significació diferent segons el país, i per tant les consultores de Seguretat i Salut que externalitzen els seus serveis a nivell internacional han d'analitzar aquest aspecte amb molt d'afecte. Una síntesi que pot resultar molt interessant al respecte, és la infografia publicada per BaseKit.


Infografia publicada per BaseKit mitjançant visua.ly 

Ara us convido a repassar les imatges corporatives dels serveis de prevenció, mútues, o Consultores, i els colors dels seus elements o mitjans corporatius. Es pot considerar que seleccionen els colors emocional i psicosocialment apropiats? Han encertat i aplicat amb criteri els colors a les seves pàgines web i les App? Amb quin color considereu que s'haurien vincular de forma més lògica?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recordeu que si voleu que us respectin heu de ser respectuosos. El Bloc es reserva el dret de suprimir els comentaris ofensius. Moltes gràcies.