Pàgines

12 de desembre del 2015

No em desmotivis !! ...... 8 tipus de sentències que minven la motivació

Publicat a Prevenblog

En Prevenblog s'ha tractat de diverses maneres el tema dels riscos psicosocials, les seves causes i les seves mesures preventives. Freudenberger definia la Síndrome de Burnout com el deteriorament i cansament excessiu progressiu unit a una reducció dràstica d'energia acompanyat sovint d'una pèrdua de motivació que al llarg del temps afecta les actituds, modals i el comportament general. Com a punts de suport inicial per minimitzar les conseqüències de síndromes com el definit, els tècnics de PRL recorrem a conceptes com autonomia en les decisions, disposició d'informació suficient i facilitat de comunicació. Però freqüentment oblidem que la "prevenció" comença en la simple comunicació entre els membres que componen els equips de treball. Reiterats i desafortunats errors comunicatius en les formes de transmetre notícies, en respostes inadequades, en crítiques mal orientades o simplement en una inadequada forma d'actuar davant de les propostes dels membres de l'equip, poden anar dissolent lentament la motivació dels membres actius del projecte .

Les expressions "poc motivants" que utilitzem en transmetre o emetre plantejaments poden ser corregibles amb formació i entrenament, però com qualsevol vici, requereix una prèvia identificació i reconeixement del seu ús inadequat. Per no generar desmotivació en un equip, i ajudar a eludir el burnout hem d'evitar els següents "greuges inconscients" més comuns i habituals.

1-Personalitzar els errors d'un altre amb frases "tremebundes" com "Ja t'ho vaig dir" o "No em puc explicar la decisió que has comès" .... És més positiu dialogar conjuntament per descobrir l'error i les solucions conjuntament és més constructiu.

2-Entrar amb el facilitat en generalitzacions com "SEMPRE t'equivoques en aquest aspecte", "MAI compleixes els terminis de lliurament de les avaluacions de risc" ...... Segur que aquest company comet sempre aquest mateix error i únicament ell?

3.- Actuar amb indiferència, superioritat i prepotència amb frases com "No et paguen perquè tinguis idees en les teves avaluacions de soroll" o "cenyeix-te a complir amb el que et demanen" ...... La diplomàcia i la comunicació estan més de moda.

4.- Caure en el NO per definició amb sentències com "NO insisteixis perquè és una mala idea" o "No resultarà" o "Això NO serà possible" ...... .. Un bon equip de treball és capaç de veure possible l'impossible, i trobar junts la llum al final del túnel.

5.- Fer ús habitual de la conjunció "però" en expressions com "Aquest informe de Mesures d'emergència està molt bé, però no compleix amb el que el client espera" ...... .. ¿No hi ha altres conjuncions com "a més" o també "que tendeixen a sumar?

6.- Donar respostes infantils o amb certa falta de respecte cap als teus companys / es com "És una idea tonta" o "No ho has pensat bé" ... .. ¿Se les diries a algú que t'aprecia? Doncs llavors ....

7. La facilitat en evitar l'embalum com a company o responsable d'un equip amb grans sentències com "No és el meu problema" o "El teu sabràs el que fas!" ...... .Si Som un equip qualsevol problema és un problema de tots .

8.- Les comparacions en el treball amb expressions com "Estàs per darrere en nombre d'informes que la resta de tècnics", "Observa el bé que imparteixen formacions els altres" o "rendeixes menys hores que els altres tècnics". No aporten res i són destructives a nivell de generar empatia ...... .Quina solució aporta comparar dos companys? Torna a ser més productiu el diàleg i buscar solucions de millora.

No em desmotivis amb les teves frases

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recordeu que si voleu que us respectin heu de ser respectuosos. El Bloc es reserva el dret de suprimir els comentaris ofensius. Moltes gràcies.