Pàgines

3 de desembre del 2017

Converses amb el pare: D'on vens pare??

Era un costum entranyable entre pare i fills, el poder seure en el sofà o fer unes partides de ping pong mentre nen i nena ametrallaven a preguntes al seu pare estimant. Els petits voltaven els 10 anys d'edat i el pare portava molt bé els quaranta llargs. Preguntes per saber més de qui a vegades els renyava i el qui sovint era el referent per quasi tot. Preguntes per saber més d'ell i per reconèixer coses del pare en ells mateixos, amb una barreja d'orgull i misteri innocent.

P: Papa, on vas nèixer?-mentre la petita tornava la piloteta blanca amb la pala que amb prou feina sostenia amb la seva mà de 10 anys.
Pare: Vaig nèixer a la ja inexistent "Maternitat" de Santa Coloma de Gramenet, davan de la besavia Celsa, la que viu a la residència de Llinars del Vallès, que en aquella època era auxiliar de clínica.

M: Auxiliar?
Pare: Era com una infermera que ajudava a les inferemera. La iaia "Nana" també ho va ser d'auxiliar de clínica al costat de la seva mare en la mateixa Maternitat.

P: Ostres papi, no sabia que eres de Santa Coloma de Gramenet??
Pare: Doncs sí, princesa, sóc nascut allà i vaig viure-hi uns quants anys fins que ens vam anar cap a Les Pungoles.
P: Sííí!! Les Pungoles!! com m'agraden!! on encara viuen els avis!! Quan anirem??
Pare: El cap de setmana quan la mami estigui de guàrdia.
P: A tu també t'agraden molt Les Pungoles??
Pare: Clar que sí princesa!! És on he crescut i on he jugat molt i a moltes coses.Tinc molts bons records.- la pilota no parava de golpejar les pales i les dos bandes de la taula.

M: El padrí de la Paula també era d'allà, oi pare?Éreu amics de ptits?
Pare: El padrí i jo som amics des dels 5 anys fins ara. Ell venia a Les Pungoles els caps de setmana des de Granollers on anava a l'escola i residia la resta de setmana.
M: I on anaves tu a l'escola?
Pare: Matinava molt amb els avis per anar a l'escola a Barcelona, als Sal.lesians de Vall d'Hebron. Ells també treballaven a Barcelona. La iaia "Nana" a un Banc i l'avi Alfons a una Caixa.

P: I per què els avis van escollir Les Pungoles per viure, si treballaven a Barcelona i tu també anaves al cole?
Pare: Doncs per viure en un lloc més gran, amb més natura, amb més possibilitats perquè jo pogués crèixer sà i feliç. El mateix que el papa i la mama volem per vosaltres en aquesta casa de Teià.

M: M'encanta viure a Teià, papi!! No podria viure en un loc millor! Tu vas ser feliç a Les Pungoles?
Pare: Molt feliç i tinc els millors records que un home pot tenir de la seva infància. Allà vaig fer moltes coses quan tenia la vostra edat i vaig fer molt bons amics com el padrí Eduard.

El crit de la mare cridant a sopar va arribar clar i net tot i la conversa i el só de la pilota de ping pong. Pare i fills van riure amb picardia i van fer via cap el menjador.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recordeu que si voleu que us respectin heu de ser respectuosos. El Bloc es reserva el dret de suprimir els comentaris ofensius. Moltes gràcies.